Torino 1

I have been quite busy with the Uni project and finally I handed it in, although I still have a presentation. After beeing indoor entire month I wanted to get away London for a bit, originally wanted to go to snowboarding unfortunatelly no one wanted to go so I've decided to go to Turin last minute(Ive got flight 5 minutes before midnight). I had no sleep as it was really sudden, 4pm I was standing at the bus stop for the coach to stansted. Slept all the way well, at least I tried to.

How long I haven't been to this city where I used to live. I have many memories of this city. There were so many forwigners on my flight also at the airport because of olympic. Usually it's quite rare to see non Italian people in this town. Atmosphere of the city was definitely dofferent from when I used to live. I hope this carries on even after olympic.

Met Angelo for brekfast who owns own shops and fashion label. He introduced me Rodorigo his son. the last time I saw him he was maybe 3 years old. At first He looked a bit scared of me, but after showing few tricks with cards and playing footy in his little room helps to become friends.

After brekfast, I've decided to go with them for work. We have been to Ivrea which is small town (It's famous as there is a carnival where different teams fight throwing oranges). He recentely got a space for his new shop and its been renovating. Nice and big space.

After that we went to a factory where Angelo gets done his clothes. It was interesting to play with Rodorigo while they are on deal. We did everything you can imagine with pen and paper.

The guy from factory told us good restaurant, ummm it was delicious!! I wish there was a food culture in UK too. After filling our stomach we were on the way back to the city. There was massive fog that slowed down our journey.

Finally got back Turin and Angelo gave me a lift to my friend's house. Alessandro, I have actually intoroduced earlier on this blog. It was already quite late when I got Ale's place and we went to bed after a little chat over cup of tea.



長い間、大学のプロジェクトで忙しかったのもやっと終わり、息抜きにロンドンから少し遠ざかりたいと思っていました。本当はスノーボードに行きたかったのですが、あいにく誰も一緒に行けそうな人がおらず、一人旅という事に。何カ所かの候補地から今回選ばれたのは、、、トリノ!僕がロンドンに来る前に住んでいた所です。もう長い事行ってないのでいい機会だと思い最後の最後でチケットを取りそのまま寝ずにトリノへ向かいました。

さすがにオリンピックがあるだけにフライトも満員です。カナダ人が多かったかな。イギリス人はあまり冬期五輪に興味がないらしく、1人も見かけませんでした。トリノに到着して最初に向かったのはアンジェロの家。彼は自信の店とファッションレーベルを持っていて、展示会とかがあるたびにパリやベルリンと色々招待してもらった事があります。彼の家に着くと息子のロドリーゴを紹介してくれました。最後に僕が彼を見た時はまだ2、3才くらいだったと思います。初めは恥ずかしがっていた彼もトランプマジックを見せたり彼の小さい部屋でボールをけったりするうちに打ち解けていきました。

軽い朝食の後、今日は彼らに着いて1日を過ごす事に決めました。何やら今度オープン予定のショップの下見や、サンプルのミーティングで色々行くらしいです。

とりあえず始めに着いたのはイブレアという小さな街、この街ではカーニバルの時期になると地域ごとのチームに分かれてオレンジの投げ合いをするんだそうです。きっとテレビとかで見た事ある人もいると思います。一体どこから大量のオレンジを持ってくるのか気になります。アンジェロが言うに、オレンジを凍らせて投げるアホもいるらしいです。ショップのスペースは今、改装中だったんですがいい感じのゆったりしたスペースでした。

次に僕らが向かったのはミラノの郊外にある工場。ここに向かう途中アンジェロのもう一つの家の近くを通っていったんですが、湖のすぐ近くで、かなりいい感じのほのぼのとした所でした。さて工場ではアンジェロ達がミーティングをしている間、ロドリーゴと遊んでいました。多分2時間近くペンと紙でできる事は全てやったような気がします。

ミーティングの後はそこの社長が教えてくれたレストランに連れて行ってもらいました。やっぱりイタリアはこれです。美味!!本当にイギリスにも食文化があればなーと思います。食はあるんですが文化がないんですイギリスは。

さて帰り道は物凄い霧でした。昔、友人と行ったロードトリップでロンドンからアムステルダムに行く途中がこんな感じだったのを思い出しました。

やっとトリノに着いたのは午前零時を回った頃、アンジェロに僕の友人アレッサンンドロ(このブログで前に紹介したグラフィックデザイナ−)の家まで送ってもらう。次の朝早いのですぐに就寝。

Waiting for Bus at 4AM

Early Boarding

Sunny Morning

Shop Space

Lake

Foggy Highway

Alessandro's Room

2 コメント:

  1. Anonymous said...

    やっと更新ですね。
    噂のトリノの旅ですね。
    seishoさんレベルになると旅慣れしてて、
    ちょっとカッコいいっすね。
    俺も月末にイタリアに行こうかと、勝手に思ってるので、
    ちょっと旅を味わってきます。
    時間があえば一緒にどっかいきたいっすね。  

  2. Anonymous said...

    おひさー!

    今って広島いる?

    なにしてるの~?  


 

Copyright 2008|No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.